torsdag, november 24, 2011

Huset!

Jag bor i hus nu för tiden. Det är helt underbart. Vi har fått hyfsat ordning men det ekar litegrann och några rum använder vi inte ens. Vi bor nu på 260 kvm + garage 40 kvm (men där bor vi ju inte), vi kom från en lägenhet på 75 kvm så vi har inte så mycket möbler. Har bestämt oss för att ta det lungt med inköpen och känna oss för innan vi köper saker.
Jag längtar lite till våren då jag kan vara ute i trädgården (ca 920 kvm) och fixa lite. Har knappt sett trädgården, är ju mörkt både morgon och kväll. Vi har i alla fall en karta över trädgården, den var arkitektritad, men hur mycket som stämmer vet jag inte. Vissa träd och buskar är nog kvar. Lite roligt är det med formklippta buskar på framsidan.

Nä, nu ska jag lägga mig i sängen. Känner mig lite små-krasslig/hängig.

1 kommentar:

Moa sa...

Vad kul med hus :) Vi är också på jakt efter något större men blir dessvärre lite begränsad med tanke på priserna. Nu sparar vi pengar och hoppas att drömboendet dyker upp om ett år eller två :)