tisdag, januari 26, 2010

Mitt nya jobb

Har snart jobbat i tre månader på nya jobbet. Ja, vad mer kan jag säga om det? Jag trivs med mina arbetsuppgifter och det faktum att jag själv får bestämma vad min tjänst ska innehålla. Mina kollegor kanske inte riktigt är de allra bästa. Tex, jag säger "igår åkte jag en mil skidor och det var jättehärligt." Jag sa det för att vara social, inte för att skryta eller få andra att känna sig sämre. Jag gillar att åka skidor och träna, att vara aktiv helt enkelt.
Tyvärr accepteras det inte hos alla utan då kan någon svara lite nedlåtande att hon/han gjort något som är mycket, mycket bättre än att åka skidor.
Om jag frågar varför det är si och så på arbetsplatsen får jag ofta en lång utläggning till varför de inte valt att göra på ett annat sätt. Som ett slags försvarstal. Det var inte min mening att anklaga dem för att ha gjort fel. Jag är mest nyfiken.
Sådär är det.. det blir lite jobbigt i längden och eftersom vi är ca 10 st på arbetsplatsen.
Trivs jag? Sådär.
Nä, ska sluta gnälla och gå på lunch nu.

1 kommentar:

morsan sa...

"Om jag frågar varför det är si och så på arbetsplatsen får jag ofta en lång utläggning till varför de inte valt att göra på ett annat sätt. Som ett slags försvarstal. Det var inte min mening att anklaga dem för att ha gjort fel. Jag är mest nyfiken."
Men tala om att du är nyfiken...
eller "Jag undrar varför ni gör"
Jag blir så glad av att läsa här :)