måndag, januari 18, 2010

Slalom

Igår gjorde vi det som vi pratat om så länge. Vi åkte till Romme Alpin för att åka lite slalom. Har ju varit himlens kallt den senaste tiden och det är inte så roligt att åka slalom i -20 grader. Igår var det bara -4. Det var riktigt roligt att åka slalom. Jag har inte åkt på över 10 år (?).. jaja, det var väldigt länge sen jag senast stod på ett par slalomskidor. Började lungt men insåg att det gick ganska bra så sedan åkte jag väl i de flesta backar. Lite besviken är jag nog, iof ska och kan man inte jämföra Rommes backar med tex Hemavan/Tärnaby. Jag och J fick mersmak och igårkväll när vi kom hem satte vi oss ner för att kolla om vi kan komma iväg på någon skidweekend i vår. Svårt när det gäller att passa in i våra arbetsscheman och försöka undvika sportloven.
Vi får se om det blir någon skidresa.

Nu ska jag åka till jobbet.

Inga kommentarer: